menu

大学総合

教員・研究者教員・研究紹介

John Patrick Owatari-Dorgan(ジョン パトリック オオワタリ ドーガン)講師

John Patrick Owatari-Dorgan

所属

人間社会学部 国際観光学科

専門分野

Education, Curriculum, Anthropology

研究テーマ

Intercultural Communication, Language & Culture Exchange, Curriculum Development, Extensive Reading, Japanese Culture,

担当科目

英語演習IA・IB・IIA・IIB, Practical English IB・IIB, Practical English IA・IIA, Reading Skills 3, Japanese Culture A, Japanese Culture B

所属学会

Japanese Association of Language Teachers (JALT), Korea TESOL (KOTESOL), Teaching and Education Research Association (TERA), (ICLE) Intercultural Communication in Language Education

研究室

研究棟403号室

連絡先

0956-20-5539

E-mail

jpdorgan

URL

プロフィール

研究活動

学会・研究会における座長等


  • (ICLE) Intercultural Communication in Language Education Treasurer

  • (ICLE) Intercultural Communication in Language Education 1st International Conference Committee Member

社会活動

社会貢献・地域連携


  • Takeo World Friends International Exchange Program Volunteer

  • Volunteer English Teacher at Yamauchi Preschool

  • Sasebo Navy Base Girl's Day Tea Ceremony Event

  • Nagasaki Prefectural Debate Contest Judge (2015)

  • Sasebo Concierge Training Support (2017)

  • Sasebo Kindergarten and Elementary School Teacher English Training (2018)

  • Saga Prefectural Debate Contest Judge (2018)

  • 高円宮杯第70回全日本中学校英語弁論大会 Judge (2018)

  • Saga Prefectural Speech Contest Judge (2019)

教育活動

客員・兼任・非常勤講師等

Saga University

研究実績

原著論文


  • The Art of Team Teaching in Japan (2012年6月)

  • Western Studies and Cultural Assets of Takeo City (English Editor) (2012年5月)

  • Building a Sustainable Curriculum (2015年3月)

  • Supporting Active Learning with Moodle (2015年3月)

  • Tourism Active Learning Video Project (2016年3月)

  • The Benefits and Challenges of Using Google Forms with Extensive Reading (2017年3月)

  • Methodological Changes to an Active Learning Tourism Video Project (2017年3月)

  • An Exploration of Creative Sentence Writing as a means for EFL Vocabulary Acquisition. (2017年3月)

  • Improving the Global Tourism Course Curriculum with Regard to Study Abroad Preparation: Initial Observations on One Student’s Experience at a Dutch University (2017年3月)

  • Review of Xreading (2017年11月)

  • Preparing Students for IELTS with Weekly Video Journals (2018年8月)

  • Preparing Students to Study Abroad in the Netherlands (2019年3月)

  • Utilizing the Moodle Database Activity for Supporting Student-Centered Learning in Developing an Intensive English Program Curriculum (2019年3月)

  • Reflections on Implementing ER Across All First-Year English Classes at a University in Japan (2020年3月)

  • Developing an On-Demand Curriculum using MOOC Curriculum Methodology (2021年3月)

  • Observations of On-Demand Curriculum Using MOOC Curriculum Methodology (2022年3月)

学会発表


  • Developing a Sustainable Curriculum (2014年5月)

  • Reflecting on the First Six Months of an ER Program (2014年9月)

  • Video Project for Extensive Reading (2014年9月)

  • Designing Online Writing Curriculum (2015年4月)

  • Weekly Video Journals Journey (2015年5月)

  • Highs and Lows of ER (2015年6月)

  • Extensive Reading and Google Forms (2016年5月)

  • Integrating Effort into Extensive Reading (2016年10月)

  • Preparing Students for IELTS with Weekly Video Journals (2017年10月)

  • Preparing Students to Study in the Netherlands (2017年11月)

  • Implementing an EFL Active Learning Video Project (2017年11月)

  • Implementing an Active Learning Video Project for EFL (2018年2月)

  • IELTS Preparation through Video Journaling (2018年5月)

  • Focusing on Effort – Plenary Speech (2019年12月)

  • Using Bibliobattles to Engage Students with Extensive Reading (2018年12月)

  • Utilizing the Moodle Database Activity for Student-Centered Learning (2019年2月)

  • The Power of Bibliobattles in the ER Classroom (2019年5月)

  • Preparing students for study abroad with video journals (2020年2月)

  • Making a MOOC (2020年2月)

  • Moodle Strategies for On-Demand Lessons (2020年9月)

  • Implementing a Mobile App for University Classes (2020年11月)

  • Developing a Multilingual On-Demand Curriculum for English Communication Classes (2021年2月)

  • Reflections on Developing an On-Demand Curriculum (2021年11月)

  • Exploring Modern Japanese Culture with Technology (2021年11月)

  • Three Semesters of On-Demand Courses (2022年2月)

PRコンテンツ
  • フォトギャラリー
  • 催事イベント情報
  • 学びの特色「茶道文化による教育」
  • 長崎国際大学ボランティアセンター
  • NIU教員DB
  • AED設置場所
  • JIHEE認証評価
  • 薬学教育第三者評価
  • 長崎国際大学同窓会
  • ibo2020
  • 古本募金
PAGE TOP
...loading